Marketingowe aspekty pracy w salonie kosmetycznym

Marketingowe aspekty pracy w salonie kosmetycznym

21/10/2019 Wyłączono przez Kamil

Jak wykorzystać efekty udanego zagęszczania rzęs i jak ustrzec się przed opiniami, które ewidentnie nie przystają do wizerunku naszego salonu? Tego wszystkiego powinnyśmy się dowiedzieć w ramach profesjonalnie przeprowadzonego kurs zagęszczania rzęs.

Bycie profesjonalistą to nie tylko udany zabieg

Klientka salonu kosmetycznego udająca się na zabieg zagęszczania rzęs każdorazowo jest przekonana, że osoba wykonująca zabieg ma za sobą kurs zagęszczania rzęs. I wszystko świetnie, bo tak właśnie powinno być, jednak dla wzmocnienia wizerunku salonu, w którym dana stylistka pracuje, dobrze będzie wykorzystać jej potencjał marketingowy. Na czym on polega?

Cross selling w kosmetyce i kosmetologii

Bycie dobrą kosmetyczką, kosmetologiem czy w ogóle pracownikiem salonu kosmetycznego wymaga nie tylko wiedzy teoretycznej i praktycznie dobrze wykonanych zabiegów. Tu trzeba być także psychologiem, potrafić z ludźmi rozmawiać, być empatycznym i pogodnym. Tego może nie da się nauczyć, ale da się obserwować, a z obserwacji zawsze wynikają tylko pozytywy. W trakcie profesjonalnych szkoleń kosmetycznych poza praktyką możemy ćwiczyć także empatię i zdolności stricte komunikacyjne. Znaczy to mniej więcej tyle, że nauczymy się rozmawiać z klientem w sposób nienarzucający się, a po dłuższej praktyce nauczymy się skutecznie oferować usługi dopełniające do zabiegu, który właśnie wykonujemy. W branży marketingowej takie działania nazywane jest sprzedażą cross selling, czyli uzupełnieniem usługi, którą właśnie się wykonało. To bardzo rentowny i skuteczny sposób na zachowanie stałych klientów i zwiększenie ich satysfakcji.